bmw_odlesk_91px_short

Ruský interaktivní katalog BMW Art Cars pro iPad

31. 10. 2013

Populární výrobce luxusních a sportovních vozů BMW se již skoro 30 let věnuje projektu BMW Art Cars, ve kterém se sériová i sportovní auta mění v malířské plátno. Projekt BMW Art Cars započal v roce 1975, kdy francouzský závodník Hervé Poulain požádal svého amerického přítele umělce Alexandra Caldera o vytvoření provního auta. Jednalo se BMW 3.0 CSL se kterým následně sám Poulain vydal na vytrvalostní závod Le Mans.

obrázek 1-3

Od té doby vzniklo dalších 16 vozů a mezi umělci se objevila i jména jako Roy Lichtenstein či Andy Warhol. Celou tuto kolekci 17 vozů představuje interaktivní katalog BMW Art Cars vytvořený pro ruskou pobočku BMW na základě zakázky společnosti CRM Factory.

obrázek 2-4

Základem byla tisková data katalogu, pro který jsme vymysleli řadu interaktívních rozšíření – stíračky, kdy si uživatel sám může „přebarvit“ auto, animace a další. Součástí katalogu je také formulář, kterým lze snadno objednat testovací jízdu některého z vozů značky BMW. Digitální interaktivní publikace byla vytvořena v InDesignu a následně pomocí nástrojů Adobe Digital Publishing Suite připravena k distribuci pro tablety iPad v rámci App Store jako takzvaná single-issue aplikace (tedy kompletní obsah se stahuje přímo ze serverů Apple).

obrázek 3-3

„OPTIO CZ dokázalo, že je právem považované za špičkového tvůrce digitálních publikací nejen v rámci České republiky a odvedlo skvělou práci i pro tak náročného klienta, jakým bezesporu značka BMW je. Děkuji lidem v OPTIO CZ za jejich trpělivost a pečlivost při plnění představ klienta a jsme rádi, že se nám společnou spolupráci podařilo dovést do úspěšného konce a digitální publikace je nyní zdarma k dispozici uživatelům v rámci App Store.“ – Marek Cihlář, Branch Manager, CRM Factory.

Aplikace je k dispozici zdarma na App Store.